Frequently Asked Questions (FAQ) zakelijk overstappen

Deze FAQ geeft antwoord op veel gestelde vragen omtrent opzeggen en overstappen. Kunt u uw vraag niet vinden? Neem dan contact met ons, we staan u graag te woord.

Opzegging van vaste telefonie

1. Hoe behoud ik mijn telefoonnummers?
Uw nieuwe aanbieder zorgt ervoor dat u uw telefoonnummers behoudt en dat u op de betreffende nummers bereikbaar blijft. Geef daarom bij uw nieuwe aanbieder duidelijk aan welke nummers u wilt behouden. U kunt uw huidige telefoonnummers opvragen bij uw huidige aanbieder. U heeft ook de mogelijkheid uw nieuwe aanbieder te machtigen om namens u uw telefoonnummers op te vragen. Het machtigingsformulier vindt u op de website van uw nieuwe aanbieder.

Opzegging van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN)

2. Kan ik mijn huidige apparatuur blijven gebruiken?
Sommige analoge telefoontoestellen, faxen, frankeermachines en deuropeners werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar VoIP werken deze apparaten mogelijk niet meer. Bespreek de mogelijkheden met uw nieuwe aanbieder.

Opzegging van internet

3. Behoud ik mijn vaste IP-adressen?
IP-adressen zijn niet overdraagbaar naar uw nieuwe aanbieder. U kunt bij uw nieuwe aanbieder nieuwe vaste IP-adressen aanvragen. Bespreek met uw nieuwe aanbieder op welke wijze uw randapparatuur opnieuw moet worden ingesteld.

4. Kan ik na de overstap gebruik blijven maken van mijn e-mailadressen?
Niet-aanbiedergebonden e-mailadressen kunt u na de overstap gewoon blijven gebruiken. Heeft u aanbiedergebonden e-mailadressen (bijvoorbeeld [email protected]), dan kunt u die niet meenemen naar uw nieuwe aanbieder. U kunt bij uw nieuwe aanbieder nieuwe e-mailadressen aanvragen.

5. Kan ik mijn PIN- en Alarmvoorzieningen blijven gebruiken?
Bespreek uw overstap altijd met uw PIN- en/of Alarmleverancier, zodat u zeker weet dat u deze voorzieningen kunt blijven gebruiken.

6. Kan ik mijn huidige spraakdienst blijven gebruiken?
Indien internet- en spraakdiensten in uw huidige contract gebundeld zijn, komt bij het opzeggen van uw internetverbinding mogelijk ook de spraakdienst te vervallen. Bespreek uw overstap en uw wens een spraakdienst te behouden met uw nieuwe aanbieder.

Opzegging van een bundel (groepering van diensten binnen één contract)

7. Welke diensten komen bij de overstap te vervallen?
Neemt u meer diensten af bij een aanbieder, zoals internet, bellen en tv, dan zijn deze mogelijk gebundeld in één contract. Bij beëindiging van een contract voor een bundel, komen alle diensten die onderdeel uitmaken van de bundel te vervallen. U kunt bij uw huidige aanbieder opvragen welke bundels u afneemt. U heeft ook de mogelijkheid uw nieuwe aanbieder te machtigen om namens u contractgegevens op te vragen. Het machtigingsformulier vindt u op de website van uw nieuwe aanbieder.

8. Kan ik mijn huidige clouddiensten blijven gebruiken?
Indien clouddiensten (zoals bijvoorbeeld Microsoft Office 365) onderdeel uitmaken van een bundel die wordt opgezegd, komt mogelijk ook de clouddienst te vervallen. Bestel een overeenkomstige clouddienst voor gebruik na de overstap en bespreek de migratiemogelijkheden met uw nieuwe aanbieder.