Oplichting

ZakelijkeTelefonie.nl wordt tijdens het klantcontact regelmatig ingelicht door klanten over oplichting en hacking van hun belcentrale. Helaas komt dit veelvuldig voor in Nederland. Uit onderzoek van MarketCap*  blijkt dat het niet om enkele tientallen bedrijfscentrales gaat, maar dat het aantal gehackte centrales op jaarbasis minimaal 700 is. De hackers zorgen er voor dat, met buitgemaakte inlogcodes, de telefoonlijnen naar hun eigen buitenlandse betaalde telefoonnummers nachtenlang open blijven. Het telefoonverkeer wordt als het ware gerouteerd  over de gehackte telefooncentrales. Op deze manier worden wel de  inkomsten geïncasseerd van de eigen klanten, maar rekent men zelf niet af met de telecom providers. Als bij een telefooncentrale ingebroken wordt, kan de hacker ongeoorloofde telefoongesprekken voeren, bijvoorbeeld naar een prijzig eigen informatienummer. De kosten zijn dan voor rekening van de organisatie. De schade varieert per organisatie tussen enkele duizenden en enkele tienduizenden euro´s. Deze vorm van oplichting komt helaas regelmatig voor. Dé oplossing voor deze vorm van oplichting is bellen via een datalijn, zoals Hosted VoiP.  Met Hosted Voip van ZakelijkeTelefonie.nl heeft u geen telefooncentrale meer doordat u direct belt vanuit het stopcontact met een IP toestel. Ga voor meer informatie over Hosted VoIP naar: http://www.zakelijketelefonie.nl/internet-bellen/ .

*http://www.voipro.nl/index.php/Nieuws/Opinie-en-trends/Onderzoek-hacken-telefooncentrales-miljoenen-schade-per-jaar.html